Automotive Groep Eindhoven neemt Chrysler Jeep Eindhoven over

Fiat Panda populairste auto onder vrouwen Vestigingsmanager Carlie Janssen van Fiat dealer Auto Nova Eindhoven kan trots zijn. De 2004-cijfers van de RDC Automotive Market Monitor tonen aan dat de Fiat Panda zich de meest gewilde personenauto onder de Nederlandse vrouwen mag noemen. Met een totaal van 4.734 registraties op naam van een vrouw, laat het succesnummer van Fiat de Peugeot 206 (4.690 registraties*) achter zich. Carlie Janssen vertelt: ‘In het kader van de AutoRAI 2005 heeft de RAI vereniging onlangs door het gerenomeerde bureau MarketResponse Nederland een marktonderzoek laten uitvoeren rond het thema Vrouw en Auto.

Hieruit blijkt dat we een viertal verschillende profielen kunnen onderscheiden: De Praktische vrouw (29%): wil veel bergruimte en gemak, is niet geïnteresseerd in de techniek en beschouwt auto als hulpmiddel. Vindt autorijden wel degelijk leuk en zou best eens ‘off road’ willen rijden. De Conformistische vrouw (33%): is merkgevoelig, wil indruk maken en gezien worden, kleur en vormgeving zijn belangrijk. De Onzekere vrouw (29%): vindt autorijden niet zo leuk, heeft niets met techniek, auto vooral hulpmiddel.

Is wel merkgevoelig als het aankomt op veiligheid. De Expressieve vrouw (9%): voelt zich prima achter het stuur, vorm en kleur zijn belangrijk, interesse in de techniek. Ze houdt van spannend autorijden en soms ‘off road’. De nieuwe Panda speelt feitelijk alle hierboven genoemde profielgroepen ‘in de kaart’: het is simpelweg een bijzonder veelzijdige, veilige, fraai vormgegeven en uitermate scherp geprijsde auto, die ook nog eens voordelig in het gebruik is (lage onderhoudskosten, gunstig brandstofverbruik). ‘Speciaal voor de expressieve vrouw is er nu ook de Panda 4×4′, vervolgt Carlie Janssen. ‘Net even spannender en ideaal voor “off road” rijden. Nadeel is dan wel dat je wat vaker je auto moet wassen!’ *Bron: RDC Automotive Market Monitor (nieuw verkopen tm. 11-2004)

You may also like