Peugeot krijgt nieuw logo

Peugeot krijgt nieuw logo

Peugeot krijgt nieuw logo

Peugeot heeft zich in het nieuw gestoken en daar hoort een nieuw logo bij. Een leeuw blijft natuurlijk altijd een leeuw, maar de koning der dieren kan op vele manieren worden getekend.

De nieuwe CEO van Peugeot heeft haar bureau amper ingeruimd of ze mag al een nieuwe identiteit voor het 210 jaar oude merk onthullen. Linda Jackson, die van 2014 tot een jaar geleden aan het roer stond van concerngenoot Citroën, hield zich tijdens haar overbruggingsjaar bij PSA bezig met een onderzoek naar het onderscheiden van de verschillende merken binnen het concern. Dat wordt met het ontstaan van Stellantis nog lastiger, maar dat staat los van dit nieuwe Peugeot-gezicht, vertelt ze: “Daar waren we al een hele tijd mee bezig, ruim voordat we zelfs maar aan Stellantis dachten. Peugeot klimt hoger in de markt en daar hoort een andere identiteit bij.” Marketing en communicatiedirecteur …

Lees verder…

Bron